در انتظار ذوالبر

در انتظار ذوالبر
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند





پيوندهای روزانه
طراح قالب

انتخابات مجلس نهم | حضور گسترده مردم در انتخابات مجلس

گزیده‌ای از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون اهمیت و  آثار حضور گسترده مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی:

ایستادن در صف رأی مجاهدت است
دشمن همه‌جور وارد میدان می‌شود و تلاش می‌كند و خودكشون می‌كند كه بلكه بتواند این ملت را از این حركت مستقیم و قوى و عزیز منصرف كند. وقت انتخابات هم كه می‌شود - شاید یادتان هست - غالباً قبل از انتخابات یك حرفى می‌زنند كه معنایش این است كه مردم در انتخابات شركت نكنید؛ كارهائى می‌كنند، تلاش می‌كنند؛ گاهى به وسیله‌ى آدمهاى غافل و فریب خورده، گاهى به وسیله‌ى آدمهاى وابسته، كارهائى می‌كنند كه بلكه مردم را از شركت در این مراسم عظیم باز بدارند، كه انتخابات یكى از این مراسم بسیار عظیم است.
من توصیه‌ام به مردم در درجه‌ى اول این است كه بیایند وارد میدان انتخابات شوند، صندوقهاى رأى را پر رونق كنند. خود این صفوفى كه ایستادند، ممكن است زحمت هم داشته باشد؛ در هواى سرد؛ یك ساعت - كمتر، بیشتر - اما این مجاهدت است، این جهاد است؛ این زحمت پیش خداى متعال اجر دارد. بروند رأى بدهند.

بیانات در دیدار هزاران نفر از مردم آذربایجان‌ به مناسبت روز ۲۹ بهمن‌ ۱۳۸۶/۱۱/۲۸


حضور در انتخابات؛ مایه قدرت و ابهت بین‌المللی
هر وقت دشمنان این ملت سعى كردند مردم در انتخاباتى شركت نكنند و تبلیغات كردند، مردم بعكس پرشور‌تر در انتخابات شركت كرده‌اند. این دفعه هم همینجور خواهد شد به توفیق الهى.
مردم می‌دانند كه حضور آن‌ها در انتخابات مایه‌ى قدرت و ابهت بین‌المللى آنهاست. آن‌ها این را نمی‌خواهند. آن‌ها می‌خواهند مردم در انتخابات شركت نكنند تا این نشانه‌ى روگردانى مردم از نظام اسلامى باشد و نظام اسلامى به این وسیله ضعیف بشود و آن‌ها بتوانند به ملت و كشور و دولت و همه فشار وارد كنند.
آن‌ها می‌دانند كه حضور پر شور مردم در انتخابات به مردم قدرت می‌دهد و آن‌ها دیگر نمی‌توانند نقشه‌هایشان را نسبت به ایران اجرا كنند. می‌خواهند این نباشد. تمام دستگاههاى تبلیغاتىشان را به راه انداخته‌اند كه مردم را از حضور در انتخابات منصرف كنند...
شركت و حضور در انتخابات براى مردم، هم یك فریضه‌ى سیاسى است، هم یك فریضه‌ى دینى است. این مثل این است كه یك انسانى بدن خودش را با ویتامین و با غذاهاى مقوى تقویت كند؛ وقتى بدن تقویت شد، میكروب‌ها دیگر نمی‌توانند در او نفوذ كنند؛ دشمنى هم اگر حمله كرد، می‌تواند از خودش دفاع كند. این، مهم‌ترین مسئله در باب انتخابات است؛ یعنى حضور مردم.

بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم‌ ۱۳۸۶/۱۲/۲۲


حضور پررنگ‌تر؛ اعتبار ملی بالا‌تر
هرچه حضور پررنگ‌تر باشد، اعتبار و ارزش ملى بالا‌تر خواهد رفت. انتخابات هم همین جور است. هرچه صندوقهاى رأى شلوغ‌تر باشد، گسترش شركت مردم بیشتر باشد، اعتبار كشور بالا خواهد رفت، مصونیت كشور بیشتر خواهد شد. مشاركت مردم می‌تواند آینده‌ى كشور را تأمین و تضمین كند.

خطبه‌های نماز جمعه تهران + ترجمه خطبه عربی ۱۳۹۰/۱۱/۱۴


حضور مردم؛ پشتوانه مجلس
امام بزرگوار، در همه‌ى انتخاباتى كه از اول انقلاب تا زمان رحلت آن بزرگوار انجام گرفت، بر حضور مردم تأكید كردند. واقعاً فرقى نمى‌كند كه كاندیداى چه گروهى مطرح باشد. فرقى نمى‌كند كه فرضاً كدام جناح، غلبه‌ى بر جناح دیگرى داشته باشد. فرقى نمى‌كند كه كدام نامزد انتخاباتى، فعالیت بیشترى در این شهر یا حوزه‌ى انتخاباتى دارد و ممكن است حضور مردم، آراى او را بیشتر كند. او كیست و من چه كسى هستم، در این‌جا مطرح نیست؛ اشخاص مطرح نیستند. اصل حضور مردم، پشتوانه‌ى مجلس شوراى اسلامى است؛ و مجلس شوراى اسلامى، قاعده‌ى نظام است. با این دید بایستى به انتخابات نزدیك شد.

بیانات در دیدار با وزیر و مسؤولان وزارت كشور و استانداران ۱۳۷۰/۰۹/۲۷


حضور در انتخابات؛ وظیفه شرعی، وجدانی و عقلانی
بعضى خیال مى‌كنند اگر ما انتخابات پُرشورى داشته باشیم، نظام جمهورى اسلامى مشروعیت پیدا مى‌كند و اگر انتخابات پُرشور نبود، نظام مشروعیت پیدا نمى‌كند. این حرف، حرف درستى نیست. نظامهاى دمكراسى در دنیا با نصف آراءِ ما در ریاست جمهورى و مجلس نظام‌هایشان را اداره مى‌كنند و احساس عدم مشروعیت هم نمى‌كنند. این‌كه من بر حضور مردم اصرار مى‌كنم به‌خاطر این است كه این یك وظیفه شرعى و وجدانى و عقلانى است؛ چون مجلس وقتى قانون تصویب كرد، همه باید تسلیم آن قانون باشیم، پس شما باید در ایجاد آن مجلسى كه مى‌خواهد این قانون را تصویب كند، نقش ایفا كنید. اگر خودتان را كنار بكشید، این كنار كشیدن هیچ مشكلى را حل نمى‌كند؛ باید وارد میدان شوید. اگر تلاشتان را كردید و آنچه را كه خواستید نشد، شما تلاشتان را كرده‌اید؛ وظیفه‌تان را انجام داده‌اید.

بیانات در دیدار اساتید و دانشجویان قزوین ۱۳۸۲/۰۹/۲۶


سرِّ شكست‌ناپذیرى نظام اسلامی
مسأله‌ى انتخابات، مسأله‌ى بسیار مهم و اساسى و تعیین‌كننده‌اى است. اهمیت انتخابات از جهات گوناگونى است. یكى از آن‌ها این است كه نظام ما نظامى است متّكى به ایمان‌ها و عواطف و علایق مردم. اساساً سرِّ شكست‌ناپذیرى این نظام این است كه به مردم متّكى است. این چیز مهمّى است. اتّكاى به مردم هم آسان به دست نمى‌آید و همه جا حاصل نمى‌شود. اگر یك سرِّ الهى در میان نباشد، توجّه نفوس و دلهاى مردم هم ممكن نیست. شما ملاحظه بفرمایید، خداى متعال به پیغمبرِ با آن عظمت مى‌فرماید: «هو الّذى ایّدك بنصره و بالمؤمنین»؛ یعنى مؤمنین را در كنار نصرت الهى مى‌آورد. هیچ بُعدى هم ندارد كه آدم بگوید كه این «بالمؤمنین»، تفسیر جزئى از مفهوم «بنصره» هم هست كه اصلاً نصر الهى به وسیله‌ى مؤمنین تحقّق مى‌پذیرد. البته در مواردى هم نصرتهاى خارج از مقولات عادى در زمان آن بزرگوار بوده است - مثل ملائكه‌ى مسوّمین و غیرذلك - لیكن عمده‌اش مؤمنین‌اند. بعد هم مى‌فرماید: «لو انفقت ما فى الأرض جمیعاً ما الّفت بین قلوبهم و لكنّ اللَّه الّف بینهم». یعنى اى نبى گرامى ما! این «بالمؤمنین» ى هم كه ما مى‌گوییم، خیال نكن كه خودت توانستى آن‌ها را جذب كنى؛ نه - این كار من و ما و كار عوامل مادى و بشرى نیست - این سرّ الهى و سرّ معنوى است.
حال آن نكته‌ى باریك‌تر ز مو این‌جاست كه همین سرّ الهى و معنوى هم قابل تعریف است. چیزى نیست كه بگوییم عقل شما مردم نمى‌رسد و سه، چهار نفرى هستند كه این چیز‌ها را مى‌فه‌مند؛ نخیر. این امر واضحى است. این سرّ الهى عبارت است از ایمان. وقتى ایمان‌ها در دلهاى مردم مى‌جوشد و به مرحله‌ى عمل سرازیر مى‌شود، نتیجه این است كه هر پدیده‌اى كه متّكى به ایمان الهى است، تقویت پیدا مى‌كند. این‌جا چون نظام، نظام الهى و نظام قرآنى است و مردم هم معتقد و متّكى به


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: بیانات و خطبه های رهبری، ،
[ سه شنبه 9 اسفند 1390 ] [ 13:20 ] [ یاران ذوالبر ]
.: Weblog Themes By Salehon.ir :.
درباره وبلاگ

عمریست که از حضور او جا ماندیم در غربت سرد خویش تنها ماندیم او منتظرست که ما برگردیم ماییم که در غیبت کبری ماندیم. اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر واجعلنا من خیر انصاره و اعوانه والمستشهدین بین یدیه.
آرشيو مطالب
خرداد 1394
ارديبهشت 1394 فروردين 1394 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391 آذر 1391 آبان 1391 مهر 1391 شهريور 1391 مرداد 1391 تير 1391 خرداد 1391 ارديبهشت 1391 فروردين 1391 اسفند 1390 بهمن 1390 دی 1390
حمایت می کنیم

جهت دریافت برنامه های رادیو افسران کلیک کنید

امکانات وب

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 106
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 106
بازدید ماه : 3402
بازدید کل : 52808
تعداد مطالب : 386
تعداد نظرات : 317
تعداد آنلاین : 1